dijous, 6 de juny de 2013

La utilització mercantilista de l'educació: el cas de Sedaví

La Conselleria d’Educació ha decidit canviar el mapa escolar de l’educació primària a Sedaví sense consultar ni escoltar a la comunitat educativa ni a la ciutadania del municipi


Aquesta informació es va comunicar en primer lloc a la comissió d’escolarització municipal i després al Consell Escolar Municipal (CEM), el passat dilluns 3 de juny. La intenció manifesta de l’administració educativa era que la comunitat educativa de Sedaví es donar per assabentada i no pugués prendre part en la decisió i ni tan sols expressar la seua opinió al respecte.
La resposta, però, no s’ha fet esperar i el CEM es torna a reunir en sessió extraordinària el proper dilluns 10 de juny per elevar un informe tal i com es preceptiu i la Conselleria pretenia eludir. La qüestió ara no és solament si es cumpliran les passes legals sinó també si s’escoltarà la veu del poble.

Situació de la demanda de places i l’oferta escolar a Sedaví

A Sedaví hi ha actualment quatre escoles amb un total de cinc línies educatives que oferten un total de 133 vacants. La demanda actual és de 125 places i per tant existeixen més vacants que places demandes.
L’informe que es presentarà al Consell Escolar exposa ben a les clares aquesta situació:

CEIP V. Plà
(públic)
CEIP S. Clement
(públic)
CEIP Fernando Baixauli
(públic)
Col·legi Sedaví
(privat)
PPEV
(valencià)
PPEV
(valencià)
PPEC
(castellà)
PPEC
(castellà)
PPEC
(castellà)
Places ofertades
30
Places ofertades
24
Places ofertades
24
Places ofertades
25
Places ofertades
30

La demanda per modalitat lingüística en primera opció és de 88 places per a PPECi 37 per a PPEV i en opinió dels seus redactors les 9 sol·licituds no adscrites es podries recol·locar, com en anys anteriors, en les segons o terceres opcions de les famílies i, en algun cas, agafant la segona modalitat lingüística.

Una tàctica mercantilista

En aquest context, la titularitat del centre privat concertat s’ha adreçat a la Conselleria per sol·licitar l’ampliació a dues línies sota l’excusa que tenen més sol·licituds que places. Aquesta sol·licitud no ha de passar per la Comissió Provincial de Concerts, que és un òrgan participat per administració, patronal i sindicats, si no que, en ser relativa a l’augment d’unitats en una etapa ja concertada, és tramesa per la gerència del centre directament a l’administració educativa que pot aprovar o rebutjar la proposta d’acord amb els seus propis criteris.
L’administració ha optat per concedir la creació d’una nova unitat (de la qual el centre privat diu que ja la té construïda) i ha donat prioritat a la sol·licitud d’un titular d’un negoci privat per sobre de les demandes i necessitats de la comunitat educativa municipal.
Aquesta sembla una decisió basada en els criteris i prioritats empresarials exclusivament si valorem que les instal·lacions educatives actuals de Sedaví donen per a cubrir la demanda municipal de places i que l’administració educativa valenciana està retallant en drets laborals i serveis educatius a tot arreu mentre es permet el caprici de crear i subvencionar una unitat allà on no cal.

La demanda social i la participació de la ciutadania

A la vista de la seua decisió i del llenguatge emprat, sembla que la Conselleria està intentant aplicar criteris LOMCE per a la creació d’aquesta unitat i la seua concepció de “demanda social”, ja que la societat civil s’expressa en un estat de dret i un sistema democràtic en els seus òrgans de representació i no en el diàleg entre un gerent i l’administració basat únicament en la demanda d’une poques famílies. l lloc d’expressió de la demanda social i on existeix la participació democràtica per assolir aquest tipus de decisions és el Consell Escolar Municipal i per això és necessari que la Conselleria escolte i responga a les demandes que la comunitat educativa de Sedaví li exposa al seu informe i que aquest siga vinculant per al Consell, ja que actuar d’esquenes a la ciutadania és a més d’antidemocràtic una forma d’avançar en la ineficàcia educativa i les seues conseqüències.

Properes accions proposades per a la comunitat educativa de Sedaví

Dilluns 11 de juny a les 17.30h. CONCENTRACIÓ davant l’Ajuntament per exigir a la corporació municipal que trasllade l’informe i el rebuig a la creació de la unitat.

Dijous 13 de juny a les 18h. a l’Estació de Torrent-Avinguda MANIFESTACIÓ de la Plataforma d’Ensenyament Públic de l’Horta-Sud

Dissabte 15 de juny a les 18h. MANIFESTACIÓ Cimera Social i Plataforma Ensenyament Públic per una Europa més Social i Democràtica.

#AturemLaLOMCE   #SíPodem   #SOMciutadania   #SOMeducació

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada