dimecres, 11 de febrer de 2015

Rebuig a l'avaluació LOMCE a primària

La FE CCOO rebutja el disseny d'avaluacions de tercer i de sisé de primària que imposa la LOMCE

Al Consell Escolar de l'Estat es va presentar fa dues setmanes el projecte de disseny d'aquest avaluacions i la FE CCOO va pronunciar un vot particular de rebuig basat en les següents consideracions:
(1) Estem en contra de l'enfocament i funcionalitat de l'avaluació del sistema educatiu imposada per la LOMCE.
(2) Se li dona més importància a l'avaluació sumativa i finalista que a la continua i formativa
(3) L'avaluació de 6é s'emprarà per a legitimar la intervenció de l'Adminsitració educativa als centres en funció dels resultats en una prova i no per les seues necessitats d'atenció educativa.
(4) Identifica compència lingüística i científica i tecnológica amb dues assignatures: llengua i literatura castellana i matemàtiques. D'aquesta forma elimina la possibilitat d'avaluar aquestes competències i devalua el seu valor pedagògic. Amb aquesta identificació a més, redueix l'avaluació de les competències lingüístiques a les competències en una sola llengua, deixant de banda les altres llengües oficials i també les estrangeres.
(5) Si l'avaluació no afecta a la promoció de l'alumnat i solament té caràcter orientador, no cal que s'incorpore oficialment al seu expedient.

En resum, una imposició que servirà per establir un rànquing de centres per segregar millora l'alumnat i que menysprea l'aprenentatge de competències i es centra en ensenyar a treure bones notes en dues assignatures.

Podeu llegir el text del vot particular punxant al text de baix:







 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada